ggbkursus.dk

Konstruktion AF kabeh segi telu wentis

Lan segi telu isosceles wis ditondoi dening ngisor:

Definition saka segi telu isosceles

.

Instructions

Denne vejledning bruger -tombol kanggo konstuere pinggiran ing segi telu, nanging sampeyan bisa nggawe dipun sethitik luwih cepet (titik 5-7 bisa skipped) ved at bruge “Polygon” -tombol.

  1. Tryk på “linjestykke mellem to punkter” -tombol.
  2. Cawisaken sisih dhasar saka segi telu.
  3. Tryk på “bisector -tombol.
  4. Pencet bar. (Saiki didhekake jejeg bisector)
  5. Tryk på “linjestykke mellem to punkter” -tombol.
  6. A Pencet banjur nang endi wae ing bisector jejeg. (Nu konstrueres punktet C)
  7. Tryk på B og derefter på punktet C.
  8. Pencet -tombol. (trabasan uwal)
  9. Højreklik på midtnormalen og vælg “Vis objekt” (Iki kurang ing).
  10. Vælg “Vinkel” -tombol.
  11. Tryk på punkterne i følgende rækkefølge A – C – B
  12. Tryk på punkterne i følgende rækkefølge C – B – A
  13. Tryk på punkterne i følgende rækkefølge B – A – C
  14. Vælg “Længde” -tombol.
  15. Pencet kabeh 3 pinggir segi telu.
  16. Yen sampeyan pengin, ing segi telu iki kapenuhan, så tryk på polygon -knappen og tryk på alle tre punkter i trekanten og afslut med det første punkt, Nalika sampeyan pencet. Fx A – B – C – A.
  17. Pencet -tombol. (trabasan uwal)
  18. Prøv at trække i punktet C og se, apa mengkono.

Exit mobile version