ggbkursus.dk

Lav refleksjon av karakter og automatisk merket oppgave

Følgende Forklaring Vil skrustikke grave, hvordan du laver en opgave, Som Danner tilfældige polygoner, Som Skal spejles i en linje og efterfølgende rettes.

Metode:

  1. Vis gitter.
  2. Skjul akser.
  3. Sett inn 4 punkter via inputfeltet.
    A =(Tilfeldig Medium[1, 2], Tilfeldig Medium[8, 11])
    B =(Tilfeldig Medium[4, 7], Tilfeldig Medium[8, 11])
    C =(Tilfeldig Medium[4, 7], Tilfeldig Medium[3, 6])
    D =(Tilfeldig Medium[1, 2], Tilfeldig Medium[3, 6])
  4. Indsæt et polygon vha. polygon-Knappen , Som Har Alle 4 punkter, Som hjørner.
  5. Indsæt Til højre for polygonen en linje In tegneblokken vha. linje gennem 2 punkter-knappen .
  6. Skjul de 2 punkter, Som Linjen GÅR igennem. (Højreklik på punkterne og tryk på Vis objekt.)
  7. Mirror polygon1 i linjen ved hjelp av. ‘spejl objekt i linje’-knappen .
  8. Skjul det nye speilet polygon1′ og den 4 nye punkter A’,B ',C’ og D’.
  9. Sett inn en Klikk boksen bruker. -knappen.
  10. Oppgi navn Vis løsning og legge objektene, skal vises, hvis oppløsningen skal vises. Dvs.. polygon1′.

  11. Tryk “Anvend”.
  12. Skjul klikk deretter på boksen.
  13. Sett inn en tekst ved hjelp av. -knappen på tegneblokken, hvor du skriver “Flot!.
  14. Sett inn en ny tekst -knappen på tegneblokken, hvor du skriver “Forkert!.
  15. Flytt de to tekstene, slik at de står overfor hverandre på tvers av.
  16. Indsæt en knap vha. .
  17. Giv den navnet “Ny figur” og indsæt følgende script.
    Velg Invisible[text2, 1, falsk]
    Velg Invisible[text1, 1, falsk]
    TildelVærdi[f,falsk]
    OpdaterKonstruktionen[]
  18. Sett inn en ny polygon, som skal være den, at brukerne skal kunne trekke rundt og være, som viser brugernes “gæt” på en spejlning. Dette polygonet kalles polygon2.
  19. Sett inn en ny knapp bruker. .
  20. Giv den navnet “Kontrol” og indsæt følgende script.
    Velg Invisible[text2, 1, falsk]
    Velg Invisible[text1, 1, falsk]
    TildelVærdi[f,Sant]
    Hvis[A '≟ A'_1 ∧ B' ≟ B'_1 ∧ C '≟ C'_1 ∧ D' ≟ D'_1, Velg Invisible[text1, en, sann]]
    Hvis[A '≠ A'_1 ∨ B' ≠ B'_1 ∨ C '≠ C'_1 ∨ D' ≠ D'_1, Velg Invisible[text2, en, sann]]
  21. Nå bør du være klar. Tryk på knappen “Ny figur” og forsøg at sætte polygon2 til at være spejlingen af polygon1.

Du kan deretter endre farger og tekst størrelser for polygoner, Knappene m.m.
Vennligst skriv. også en forklarende tekst, hva brukerne trenger å gjøre.

Se og laste ned oppdraget her:

Geogebratube.org/material/show/id/36171

Spejling af figur
Spejling af figur - dynamisk.ggb
9.0 KiB
1780 Downloads
Detaljer
Forfatter:ggbkursus.dk
Dato:April 24, 2013
Exit mobile version