Start og stop animation vha. script

22954
Skynd dig at dele: Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on StumbleUpon0Email this to someone

Animationer virker jo vha. skydere eller via punkter (skal ligge på en linje eller et objekt), som normalt sættes i gang ved at højreklikke på den det, som man ønsker animeret og vælge “Tænd animation”. Det er dog muligt, at man kan starte animationen via input-feltet eller via en knap.

Sådan gør du

Du skal bruge kommandoerne StartAnimation[].

Kommandoen virker ved, at du skriver StartAnimation[skyder/punkt], hvor du skifter ordet ’skyder/punkt’ ud med navnet på det, som du ønsker skal være animeret. Fx.

StartAnimation[a]

Sæt alle i gang

StartAnimation[]

Stop alle animationer

StartAnimation[false]

Læs mere

wiki.geogebra.org/en/StartAnimation_Command

 

SHARE
Previous articleOverfør tegning fra GeoGebra til skriveprogram
Next articleKommandoer i regnearket
Jeg er ansat som pædagogisk konsulent i matematik og tysk hos UCL ved Center for Undervisningsmidler (CFU) i Vejle. Jeg har tidligere været lærer i udskolingen (7.-9. klasse) på Lyshøjskolen i Kolding, ejer og driver hjemmesiderne www.lærklokken.dk og www.iundervisning.dk, er matematikkonsulent på traeneren.emu.dk, er med i et GeoGebra-netværk i Danmark, foredragsholder og sidst men ikke mindst konsulent for CFU. Jeg bor sammen med min kæreste, Bettina og vores 2 børn Fie og Louie. Jeg går ind for, at læring skal være let tilgængelig og i størst mulig omfang gratis at benytte.

3 COMMENTS

  1. når jeg har lavet en funktion har stoppen en og vil jave anden til at starte hm… hvordan gør jeg det? når jeg skriver startanimation[false] stopper den alle. men når jeg starte en anden animation starte jeg også alle tidliger animationer.

    • Hej Martin.

      Du kan skrive StartAnimation[a,true] eller StartAnimation[a,false] for fx at starte eller stoppe en skyder ved navn a. Du kan også lave en b-skyder, som du så starter med StartAnimation[b,true] osv. Skyderne kan du bruge som variabler i fx et punkt eller andet.

      Prøv fx at lave en skyder a og derefter skrive (a,2) i inputfeltet. Derefter laver du 2 knapper. I den ene skriver du StartAnimation[a,true] og i den anden StartAnimation[a,false].

LEAVE A REPLY